Ezen a blogon írom le milyen siker és kudarc élményeim vannak háztartásom vezetése, szépítése közben. Ha érdekel, tarts velem, olvass, és írj bátran! Érezd jól magad!
RSS

Eszközök, amik a segítségemre vannak

Sokat meséltem már arról, hogy Gergő mennyit segít a lakás rendbentartásában. Ma se lettem volna meg időre a hétfői feladatokkal, ha ő nem segít.  Annak ellenére, hogy a világ legjobb partnerével dolgozom együtt ezen a fronton is, kellenek eszközök, amik még gördülékenyebbé teszik a munkát. Ma végre eljutottam oda, a heti lakáskényesztetés után, hogy lefotózzam az eszköztáramat.
Az első képen a teljes paletta felsorakozik, a második pedig a feladat specifikus dolgokról szól. (a rongyokból tisztákat tettem a fotóra, mert az eddig használtak épp mosás előtt állnak, és a gépben várják jobb soruka:D) Kicsit rongymániás lettem mostanában.
Van két adag feladatspecifikus szettem(konyha, fürdő, üveg, univerzális). Van jópár kizárólag konyhai asztaltörlő rongynak használt eredetileg folmosórongynak árult darab felaprítva, ezeket hetente mosom, a többit csak szükség szerint. Univerzálisból sosem elég. A szettekben levőt csak kisebb koszok gyorssegélyére alkalmazom, és a reggeli turbótörléshez. Zónatakarításnál a Lidliben kaphat, és szerintem legjobb univerzális rongyokat használom. Jól bírják amosást, és jól szedik a koszt, nem utolsó sorban, remekül néznek ki:D. A wc takarítást egy elvielg eldobható hengerből kihúzós fördőszbai tisztítóval átitatott kendővel oldom meg, de ezeket a kendőket inkább leteszem, bespriccelem a wct, és utána megy az épp induló mosásba a rongy amivel áttöröltem. Persze ezek néha elkopnak a mosásban, de még így is sokkal olcsóbb mint minden reggel origináltat elővenni.
Portatlanítani is kell...erre ma újítottam be egy mesés kék pamacsot. Vannak rongyok is, szeretem is őket, de ennek nem tudtam ellenállni. Rendelkezem még egy fémszivaccsal, amit vézkő, és makacsabb dolgok eltávolítására használok. Imámdom. Készenléttben áll egy klasszikus mosogatószivacs is, de a mosogatógép mellett ritkán fogjuk hadba, de enélkül nem teljes a paletta.
A "vegyszerekről" nem szeretnék bővebben beszélni. Színesek, így tudom mit hova kell használni:D, persze a matricák is sokat segítenek a tájékozódásban. A surolót, és a sütőtisztítót nagyon ritkán használom, de jó ha vannak. Leggyakrabban a fürdőszobai fogy ki, de talán ez sem így lenne, ha a napi zuhany tisztítóval tényleg befujnám a csempét minden fürdés után... majd a rutin itt is kialakul remélem.
Egyetlen eszköz maradt le, amit pont a mai zónafeladatnál vetettünk be, mégpedig a porszívó. Régi darab, már fáj a fogam egy újra... de belátom hogy eddig azon a véleményen voltunk, hogy minek, hisz úgy sem használjuk. Ez sokat változott mostanság, mert ma is pl az ágyak kiporszívózása volt a harci zóna feladat. Remélem lassan nem fogunk minden reggel portengertben ébredni... döbbenetes mit kell összesöpörnöm minden reggel ágyazás után.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gondolataitok: